6 Nisan 2014 Pazar

Ders 17. Ritim Nasıl Atılır? İlk Ritimler

Ritim konusunda bize yardımcı olması için önceki derslerde öğrendiğimiz nota değerlerine isim vereceğiz.

1. Birlik-Bir Vuruşluk Nota=Van
2. Sekizlik-Yarm Vuruşluk Nota=Kartal
3. Onaltılık-Çeyrek Vuruşlık Nota=Gelibolu


TABLATURE KISMINI DİKKATE ALMAYIN SADECE NOTA DEĞERLERİNE BAKIN
Peki ritim atarken bunlar ne işimize yarayacak?

Van=Ritim atarken gitarda yukardan aşağıya doğru yaptığımız tek vuruşu gösterir. 

Kartal=2 yarım vuruşluk notanın birleşiminden oluşur. Önce yukardan aşağı sonra aşağıdan yukarı vuruşu gösterir.

Gelibolu=4 çeyrek notadan oluşur. Yukardan aşağı, aşağıdan yukarı, yukardan aşağı, aşağıdan yukarı

TABLATURE KISMINI DİKKATE ALMAYIN SADECE NOTA DEĞERLERİNE BAKIN
ÖNEMLİ : Nota değerlerinin sürelerine dikkat etmeyi unutmayalım!

Sağ Elimizi Ritim Atmaya Alıştırmak 

Şimdi akor basmadan sağ elimizi ritim atmaya alıştıracağız. Başlangıçta güzel sesler çıkaramayabiliriz ama doğru uyguladıktan sonra kısa bir zamanda güzel sesler elde etmeye başlayacağız. 

Ritim öğrenmeyi kolaylaştırmak için hem nota değerleriyle hem de oklarla gösterdik. Ritimimiz toplam 4 zamanlı olduğu için 4/4 lük bir ritim olmuş oluyor. Bunu şarkılarda kullanmayacağız sadece elimizi alıştırmak için kullanacağız.

İlk vuruşumuz tüm tellere sonraki vuruşlar gitarın alt 2-3 teline yapılacaktır. 
Yukardan aşağıya doğru vuruşlarda elimizin işaret orta yüzük parmaklarının hepsi veya birkaçı tellere vuracak, aşağıdan yukarıya çekerken işaret parmağımızla telleri çekeceğiz. 
Eliniz ritime iyice alışana kadar bu egzersizi uygulayın.

İLK RİTİMLER
Bu bölümde birkaç ritim öğreneceğiz. Bunlar kolay ritimler olacak fakat bunların kolay olması çok kullanılmadığı anlamına gelmez. Birçok şarkıda bu ritimler kullanılabilir. İleriki derslerde örneklerini yapacağız.

4/4'lük Pop/Rock Ritmi
Kesinlikle bilmeniz gereken çok önemli bir ritimdir. İleriki derslerde bu ritimden bir sürü ritim türetip şarkılarda kullanacağız. 

Dikkat ederseniz ritimde bir es mevcut. Burada Van Kartal çaldıktan sonra elimiz aşağıya gidiyor fakat tellere vurmuyoruz boş gidiyoruz dönüşte telleri çekip ritme devam ediyoruz. 

4/4'lük Slow Ritim

3/4'lük Ritim

Ritimlerle Akor Geçiş Egzersizleri
Önce akor basmadan ritme elinizi iyice alıştırın. Sonra çok yavaş bir şekilde ritmi akor basarken çalmaya çalışın ve akorlar arasında geçiş yapın. Geçiş yaparken akoru basan parmaklarınız aynı anda basamayabilir. O yüzden yukardan başlamak üzere sıra sıra basabilirsiniz.

1. Em-Am Geçiş Egzersizi 

2. Am-Dm Geçiş Egzersizi

3. E-Am Geçiş Egzersizi

Sormak istediklerinizi gitarvizyon@gmail.com adresine e-posta olarak yollayabilirsiniz. 

7 yorum:

  1. teşekkürler çok iyi anlatım

    YanıtlaSil
  2. peki hocam bu ritim atarken brnci vuruş bütün teller ikinci vuruş ve devamı akorun başladığı telden demi bütün tellere değil?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, ilk vuruş tüm tellere diğer vuruşlar alt tellerde yapılacak. İlk vuruşları her ritm geçişinde tüm tellere yapmalıyız ki şarkının ritmi vurgulanmıs olsun.

      Sil
  3. gerçekten çok tşk ederim sizin anlatımlarınız sayesinde kavramam daha rahat oldu sevgiler tşkler sevgiler tşkler

    YanıtlaSil
  4. gerçekten çok tşk ederim sizin anlatımlarınız sayesinde kavramam daha rahat oldu sevgiler tşkler sevgiler tşkler

    YanıtlaSil
  5. Este aşağı vurmadan iniyoruz sonra yukari vurarak geldigimiz -tal ın şeyi mi yokasa esin mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, es te dediğiniz gibi vurmadan iniyoruz tal kısmında alt tellere vurarak yukarı çıkıyoruz.

      Sil